UPDATE. DNA anchetează încercarea lui Cuc de a bloca votul la moțiune prin ținerea avioanelor Tarom la sol

Razvan Cuc, Madalina Mezei, Tarom
Răzvan Cuc a încercat s-o convingă pe Mădălina Mezei, manager la Tarom, ca aceasta să-i ofere lista cu parlamentari care urmau să vină cu avioanele la București, în ziua votului, dar să găsească și soluții să întârzie aeronavele care aveau parlamentari la bord - Foto: C.dep., Captură B1, Tarom.ro

Procurorii anticorupție au început cercetările în ce privește încercarea lui Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, de a salva Guvernul PSD prin blocarea avioanelor Tarom la sol, astfel încât parlamentarii din provincie să nu ajungă la timp pentru votul la moțiunea de cenzură.

  • Stelian Ion, deputat USR, a declarat pentru PolitikNews.ro că și-a anunțat colegii din partid, dar a discutat și cu reprezentanții PNL ca parlamentarii să vină cu o seară înainte de moțiune în București.

  • “Zvonistica” parlamentară ne-a spus că astfel de lucruri s-au mai întâmplat și în trecut, a declarat Stelian Ion. 

  •  Scandalul de la Tarom arată cât de disperați erau cei din PSD și cât de speriați că moțiunea de cenzură ar putea trece, ceea ce s-a și întâmplat.

  • Declarațiile Mădălinei Mezei despre o încercare a ministrului Cuc de a-i sechestra pe parlamentarii din provincie pentru a nu participa la votul moțiunii de cenzură au fost confirmate chiar de acesta într-o conferință de presă.

Viorica Dăncilă, speriată de amploarea scandalului și de faptul că ar putea deveni responsabilă, se apără, trimițând corpul de control al guvernului la Tarom și la Ministerul Transporturilor, uitând că la moțiunea de cenzură, ministrul Cuc o susținea cu îngrijorare.

Mădălina Mezei, la scurt timp după moțiune, a fost demisă de Consiliul de administrație de la conducerea Tarom.

În guvernarea PSD, au fost numiți patru manageri la Tarom, compania fiind căpușată de nepotism și interese politice.

Ionuț Moșteanu, un fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat că Tarom poate intra în faliment în orice moment, fiind o companie ce trebuie privatizată rapid.

George-Edward Dircă, senator USR, a declarat pentru PolitikNews.ro: “dacă se dovedește că ministrul Răzvan Cuc a încercat să țină avioanele la sol pentru ca parlamentarii opoziției să nu poată vota avem de-a face cu infracțiunea de instigare la abuz în serviciu”.

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat într-o conferinţă de presă că fostul director general al Tarom Mădălina Mezei i-a spus că a fost contactată de o persoană de la Serviciul Român de Informaţii (SRI), care i-a vorbit despre posibilitatea ca unele avioane, care transportă parlamentari, să fie reţinute la sol înainte de moţiunea de cenzură.

VIDEO. Filmare, ministrul Răzvan Cuc în fața casei managerului Tarom Mădălina Mezei cu o seară înainte de moțiunea de cenzură. 

Răzvan Cuc a mai spus că a întrebat-o pe Mezei câţi parlamentari vin pentru a se asigura că ”totul este în regulă”, anunță News.ro.

Dar Cuc nu a dat explicații suplimentare care să justifice interesul lui direct pentru parlamentarii care veneau cu avionul la București.

Fostul director general al Tarom Mădălina Mezei a declarat că ministrul Transporturilor i-a cerut nu doar să anuleze curse interne, ci şi să-i identifice pe parlamentarii aflaţi la bordul acestora, pentru a-i împiedica să voteze moţiunea de cenzură, anunță News.ro.

Ionuț Moșteanu, deputat USR, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în Guvernul Cioloș, la apelul colegului Stelian Ion, făcut pe un grup de WhatsApp, în care acesta le cerea să vină de miercuri în București, votul moțiunii fiind joi, a răspuns: “Are dreptate Stelian. Schema cu Taromul la moțiune s-a mai făcut.”

Contactat de PolitikNews.ro, Ionuț Moșteanu a spus că “am scris în ideea că Taromul e o companie care are probleme și, oricând, se poate ca o cursă să fie anulată. Nu m-am gândit că o persoană poate face acest lucru, dar auzisem și eu că ar fi posibil, dar nici cu gândul nu mă gândeam că un ministru ar putea să facă așa ceva”.

După apariția scandalului relatat pentru prima dată de Hotnews.ro, Cuc a organizat o conferinţă de presă, în care a recunoscut că s-a întâlnit cu Mezei înainte de moţiune şi a întrebat-o câţi parlamentari vin, pentru a se asigura că ”totul este în regulă”.

”Nu i-am cerut să ţină niciun avion la sol. (…) Nu am contactat pe nimeni de la SRI. Doamna Mezei a venit cu tot felul de poveşti, mi-a spus că a fost contactată de cineva de la SRI, care i-a spus de nişte aeronave ţinute la sol. I-am spus că nu ştiu şi nu mă interesează. Eu, la rândul meu, am un contact instituţional cu SRI. Dacă există o asemenea informaţie, sunt convins că, în primul rând, m-ar fi înştiinţat pe mine. I-am cerut doamnei Mezei să-mi prezinte numele persoanei de la SRI care a sunat-o să-i spună de aceste curse. Dânsa nu mi-a mai răspuns la niciun mesaj. Era foarte important să vedem dacă cineva încerca să se petreacă acest fapt înaintea moţiunii. O să cer şi eu o situaţie de la Tarom, să văd câţi parlamentari au zburat în acea dimineaţă. (…) Eu am văzut că toate cursele au venit la timp. (…) Am întrebat-o, într-adevăr, pe doamna Mezei (…) câţi parlamentari zboară, dacă totul este în regulă”, a spus ministrul, citat de News.ro.

Cuc a mai declarat că Mezei dovedeşte incompetenţă, inconsecvenţă şi că este aservită unor grupuri de interese. El a susţinut că aceasta ”se încurcă în minciuni”, concluzia sa fiind că decizia CA al Tarom de a o revoca este cea mai bună, astfel fiind scoasă compania ”din ghearele influenţei PNL”.

Viorica Dancila, Razvan Cuc, PSD
Viorica Dăncilă a trimis corpul de control pe capul lui Cuc, încercând să se salveze, deși la moțiunea de cenzură, ministrul părea să fie unul dintre puținele puncte de sprijin – Foto: Arhivă personală

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat și ea după ce a trimis Corpul de Control la Tarom şi la Ministerul Transporturilor, că vrea să afle adevărul despre această situaţie şi, când va avea dovada unei greşeli de o parte sau de alta, va fi neiertătoare în a lua măsuri.

Dăncilă a fost întrebată ce părere are despre conflictul izbucnit între conducerea Tarom şi Ministerul Transporturilor. 

“Am trimis Corpul de Control atât la Tarom, cât şi la Ministerul Transporturilor. Pe mine mă interesează adevărul, mă interesează lucrurile reale pentru a lua măsuri şi vă garantez că în momentul în care am să am această dovadă a unei greşeli din partea unuia sau altuia voi fi neiertătoare în a lua măsuri”, a spus Dăncilă. 

Premierul Viorica Dăncilă a dispus Corpului de Control al prim-ministrului începerea unei acţiuni de control la Ministerul Transporturilor şi la Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române Tarom S.A., pentru a verifica aspectele legate de revocarea din funcţie a managerului general Mădălina Mezei. 

Mădălina Mezei, revocată din funcţia de director general al Tarom, a declarat că ministrul Transporturilor Răzvan Cuc i-a cerut să ţină avioanele companiei la sol, inventând probleme tehnice, pentru ca parlamentarii să nu ajungă la votul moţiunii de cenzură. 

Cuc a afirmat, pe Facebook, că “minciunile pe care le aruncă acum pe piaţă, crezând că cineva ar putea să-i securizeze poziţia de director general, nu au nicio acoperire”. 

“Dacă cineva i-ar fi cerut aşa ceva, ar fi trebuit să iasă public, atunci, şi să spună lucrurilor pe nume”, a susţinut Cuc, care i-a transmis lui Mezei: “întoarceţi-vă acolo unde ştiţi cel mai bine activitatea: la ticketing şi protocol”.

Consiliul de Administraţie al Tarom a precizat că Mădălina Mezei a fost revocată din funcţia de director general al companiei întrucât nu a reuşit să ducă la îndeplinire hotărârile Consiliului de Administrație, ale AGA şi nici anumite obligaţii care îi reveneau. 

“Fostul director general al Tarom, totodată, a întârziat procesul de modernizare a flotei de scurt curier, una din componentele esenţiale în procesul de redresare al Companiei, prin neimplementarea Memorandumului privind vânzarea în regim buy-back a vechilor aeronave ATR şi preluarea prin leasing operaţional a unor aeronave noi, tot de tip ATR”, arată reprezentanţii Tarom.

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat că fostul director general al Tarom Mădălina Mezei dovedeşte incompetenţă, inconsecvenţă şi că este aservită unor grupuri de interese. El a susţinut că aceasta ”se încurcă în minciuni”, concluzia sa fiind că decizia CA al Tarom de a o revoca este cea mai bună.

Ministrul i-a reproşat fostului director că nu ştie câte tipuri de avioane sunt în flota Tarom şi că a avut grijă să asculte de interesele propriei familii.

”Constat cu tristeţe că, în timpul mandatului de director TAROM, doamna Mezei nu a reuşit deloc să iasă public, dar acum văd că se promovează foarte mult pe dânsa şi aşa-zisele competenţe pe care acum şi le asumă doar dânsa”, a spus ministrul. 

Cuc consideră că acest ”joc” aduce un prejudiciu de imagine companiei TAROM.

”Tot acest joc în care a intrat acum nu poate aduce decât un prejudiciu de imagine TAROM şi degringoladă printre angajaţii companiei, deşi în ieşirile publice susţine că nu şi-a dorit acest lucru. A demonstrat acum ceea ce am văzut în aceste patru luni: incompetenţă, inconsecvenţă şi că este aservită anumitor grupuri de interese. În toată această perioadă am preferat să-mi iau informaţiile de la alte persoane din companie pentru a fi informaţi cu acurateţe foarte mare. Doamna se încurcă în minciuni – a zis prima dată că este vorba despre anulări de curse, apoi de reţineri la sol, că este vorba de patru sau de cinci aeronave” a declarat Cuc, citat de News.ro. 

Cuc a subliniat că nu avea cum să oprească avioanele la sol.

”Cum puteam eu să opresc la sol cinci tipuri de aeronave? Era imposibil. (…) Principala ei ocupaţie a fost să mărească salariile membrilor familiei ei. (…) Nu i-am cerut să ţină avioane la sol. Nu aveam cum să sabotez eu zborurile Tarom. (…) Zvonul acesta, cu reţinerea avioanelor la sol, a apărut de la începutul săptămânii”, a spus Cuc.

Fostul director general al Tarom Mădălina Mezei a declarat vineri că ministrul Transporturilor Răzvan Cuc i-a cerut nu doar să anuleze curse interne, ci şi să-i identifice parlamentarii aflaţi la bordul acestora, pentru a-i împiedica să voteze moţiunea de cenzură. De asemenea, ea a precizat că solicitarea de a se prezenta la DNA vizează Ministerul Transporturilor şi acuzaţii de abuz în serviciu, calitatea sa fiind de martor.

”Domnul ministru m-a chemat în birou, cu două zile înainte, ca să-mi spună să trebuie să anulăm nişe curse interne, ca să oprim accesul parlamentarilor la votarea moţiunii de cenzură. Am spus că aşa ceva este imposibil pentru că noi nu suntem stăpâni de sclavi, suntem o companie de oameni liberi, aceşti piloţi – indiferent ce le-aş fi spus eu – nu ar fi făcut niciodată aşa ceva. Evident, eu nu aş fi putut să cer aşa ceva subordonaţilor companiei. Iniţial era vorba despre cinci zboruri, Timişoara – două zboruri, Oradea, Satu Mare, Baia Mare. Mi-a cerut domnul ministru să identific senatorii şi deputații aflaţi la bord. I-am arătat, după care a zis că mă contactează a doua zi să-mi spună finalul deciziei”,a relatat Mezei, adăugând că în acea seară a fost puternic afectată emoţional, s-a gândit cum să facă, cum să-i demonteze planul, să-i spună că aşa ceva nu este posibil. 

Conform  fostului director Tarom, a doua zi, Cuc i-a cerut să anuleze una dintre curse.

”I-am spus că, din păcate, nu stă în puterea mea. Apoi mi-a spus dacă nu pot să-l opresc tehnic şi am spus că am venit să restructurez compania, cum aş putea chiar eu, managerul general, să spun directorului tehnic să saboteze propria operare a zborului. Am refuzat şi dumnealui a încercat să găsească alte soluţii”, a susţinut Mădălina Mezei. 

Ea a precizat că a contactat serviciul care se ocupă de planificarea aeronavelor la zbor, a sunat directorul operaţional – prezent şi el la conferinţa de presă – și l-a rugat să nu aibă nici cea mai mică întârziere.

”Am sunat directorul tehnic şi i-am spus să aibă grijă să nu se întâmple nimic de genul acesta şi am sunat şi comandantul cursei pe care am încercat să-l previn că, dacă cumva va proceda în sensul acesta, toată lumea va afla şi va fi direct responsabil pentru că este o decizie în defavoarea companiei”, a explicat fostul director.

Mezei a spus că, în 20 iunie, și-a început mandatul de director general TAROM, în vederea eficientizării după un plan coerent, că relaţia de colaborare cu Cuc a mers foarte bine, acesta spunându-i: ”Eu vreau să salvez TAROM şi mă bazez pe dumneavoastră”

”Ultimul meu scop este să fac un scandal mediatic din Compania Tarom”, a ţinut să precizeze Mădălina Mezei.

 

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here